9. den výletu okolo Taiwanu

13. dubna 2018 v 12:54 |  Den za dnem
Z Chiayi nám devátý den ráno jel autobus do NP Alishan v 6:55 (samozřejmě měl přes patnáct minut zpoždění), a tak jsme z ubytování vypadly co nejrychleji, jak jsme mohly (kvůli hluku na hotelu jsme vstávaly už před pátou). Ulice byly v tuto domu úplně mrtvé, teda kromě nádraží, okdud nám jel autobus, a kde se nacházelo pár existencí a taxikáři zkoušející nalákat turisty na nevýhodné ceny. Odhánět je byl přímo zážitek. Lístek na bus jsme koupený dopředu neměly, ale byly jsme první na řadě ve frontě bez lístků, takže jsme jen čekaly, kolik volných míst zůstane po nastoupení lidí s lístkem (kromě nás dvou se do autobusu dostali ještě dva lidi bez lístku).

Na tříhodinové cestě do parku byla jedna desetiminutová zastávka, ve které jsme se šly mrknout na čajové plantáže.

Když jsme vystoupily z autobusu, tak nás hodně střeplo → Alishan 8°C. U brány jsme zaplatily polatek za vstup do rekreační oblasti 150 TWD a šly jsme hledat náš hotel.

Batohy jsme si odložily na recepci v hotelu a šly se najíst do 7/11, kde jsme si daly špagety a pivíčko. Pak jsme vyrazily na vlak, který jezdí po Alishanu. Nádraží bylo přímo v tomto malém městečku, kde byly všechny hotely, obchody, restaurace, pošta a informační centrum, ve kterém jsme si vzaly mapku parku. Za 100 TWD jsme si vybraly trasu vlakem do oblasti se Sacred Tree (Posvátným stromem) a Giant Trees (Obřími stromy). Cesta vlakem trvala zhruba 10 minut a od zastávky jsme pak po obejití všech tras okolo došly zpět k nádraží do městěčka.

Hned chvíli od vlakové zastávky jsme narazily na první Obří strom (Giant tree) starý okolo jednoho tisíce let. Po celém parku byla u každého stromu cedule se střářím, výškou, druhem a číslem stromu.

Po parku vedly dřevěné chodníčky (a hodně hodně schodů), ze kterých se nesmělo scházet (i tak se lidi fotili přímo u stromů).

Největším a nejstarším stromem Alishanu je Sacred Tree (Posvátný strom), který roste ve výšce něco přes 2 000 m.n.m. přes 3 000 let!

Šutr s čínským nápisem ALISHAN.

Stejně jako v Yanmingshanu jsme tady objevily kaly (zajímalo by nás, jestli je tam někdo vysadil, nebo zda tam rostou samy od sebe).

Sedmikrásky :3

Odpoledne po projití jedné části parku jsme se konečně šly ubytovat. Venku už byla fakt kosa, tak jsme byly rády za horký čaj a celkem teplý pokoj. Akorát teplá voda tekla jen po určitou dobu - od 16:00 do 8:00. Tak jsme před horkou vanou jěště zašly do 7/11 pro véču - dvě instantní polívky, Laysky s třešňovou příchutí (limitovaná edice v sezóně sakur) a hřejivý polštářek.

Pytlík byl nafouknutý na maximum. Při otvírání jsem se bála, že mi to bouchne v ruce. ale naštěstí nic. :D Opravdu voněly po třešních, ale chuť byla jen trošku nasládlá, takže se sníst daly.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.