5. den výletu okolo Taiwanu

12. dubna 2018 v 17:59 |  Den za dnem
Z Kentingu jsme měly naplánováno přejet nejprve autobusem do Kaohsiungu a tam přestoupit na vlak, na který jsme měly koupený lístek už dopředu. Lístky na vlak jsme na výletě vždy kupovaly tak, že jsme do mobilu napsaly datum, odkud kam chceme jet a časové rozmezí, a pak jsme u přepážky mobil předaly a čekaly, co se stane (2x jsme takto kupovaly lístek a 2x jsme rychle dostaly to, co jsme chtěly). Na nádraží v Kaohsiungu jsme měly 3 hodinovou čekačku, během ktere jsme si daly malou sváču v 7/11, které se nacházelo přímo u čekárny.

Snídaně před dlouhou cestou (+ gel na spáleniny)

Zajímavé na Taiwanském nádraží je, že na nástupiště se dostanou pouze cestující s platným lístkem (v hale ve směru k vlakům mají turnikety jako v metru, takže se přes ně nikdo bez lístku nedostane). Lístek je pak ještě kontrolován ve vlaku průvodčím.

Na nástupišti jsou vyznačené místa pro ženy čekající v noci na vlak, na které jsou namířené kamery. Taky podobně jako v metru jsou na podlaze nakresleny čekací řady a dokonce i čísla, kde zastaví vagón s odpovídajícím číslem (žádné měnění pořadí souprav tak, že nevíte, kde zastaví ten váš vůz).

Ve vlaku byly nastřídačku normální a turecké záchody. Vedle nás seděla postarší paní s dětmi, která nám dala dvě uvařené kukuřice (jen tak)...Taiwan je plný super lidí!

První pohled od nádraží na chaotický Tainan, historicky první hlavní město Taiwanu.

Na půlhodinové cestě na ubytování jsme zahlédly papírový chrám.

Ubytování jsme měly zařízené přes Hostel Worl (jako jediné, jinač jsme využívaly Booking). V pokoji, který se nacházel ve třetím patře, jsme bydlely s dalšími čtyřmi lidmi (3 poschoďovky v pokoji). Majitelka hostelu Celine je skvělá. Byla velmi přátelská a poradila nám různé místa, kam zajít, když jsme ji řekly, co máme rády. Vždycky ráno při snídani a večer při návratu z výletu jsme si povídaly. Strašně jsme ocenily její domácký přístup a také kafe a zelený čaj zadarmo, které byly obojí ve velmi vysoké kvalitě (místní káva i čaj).

A protože jsme po celém dnu cestování byly hodně unavené, tak jsme se podle doporučení vydaly na nedaleký noční market nakoupit něco na večeři. Celine nám taky řekla, že se jedná o jeden ze dvou menších Tainanských nočních marketů a že ten druhý velký bude otevřený až druhý den. Také nám prozradila, že život v Tainanu je oproti tomu v Taipei (kde nějakou dobu žila) pomalejší a pohodovější (nám v ten den přišel hlavně i o dost chaotičtější).

I přesto že jsme na trh dorazily v šest hodin (začatek trhu), tak teprve někteří stánkaři vybalovali (tohle znamená to pomalejší tempo na jihu), ale i tak tam byly přecpané uličky, ve kterých se nedalo hnout, natož fotit. Takže jen tak okrajově fotky trhu a parkoviště vedle něj. Zpět na hotel jsme došly po tmě. Cestou jsme prošly kolem historické brány, která vedla na ulici s naším hostelem.

Z trhu jsem si donesla dvě jídla, obě stály 60 TWD Prvním chodem byla vaječná omeleta s ústřicemi, klíčky, salátem a nějakým slizem. No kombinace na poblití (hlavně ten sliz)....ještě mi k tomu dali nějakou sladko slanou červenou omáčku, která to vše dorazila. Po pár soustech to letělo do koše.

Jako druhý chod na zajezení byla něco jakoby houska plněná vepřovým masem, salátem, vajíčkem a kimchi. Oproti slizové omeletě obrat o sto procent. Vše jsme ještě pře spaním šly spláchnout pivem do 7/11, kde jsme si i na příští den nakoupily snídani.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.